woensdag 5 augustus 2015

Verhuisfrustraties - verzekeringen deel II

Ik had er al over geschreven; verzekeraars en banken geven wellicht de allergrootste internationale verhuisfrustraties. http://lagerweijtjeslondon.blogspot.co.uk/2015/07/internationale-verhuisfrustraties.html. Het mooiste voorbeeld was de autoverzekering, die ik, zoals ik schreef, succesvol oploste. Toch? Of…?

Inderdaad kreeg ik zowel per mail als per brief dat mijn no-claim bonus uit Canada volledig geaccepteerd was en daarmee de polis rond was. Ik kreeg ook alle polispapieren. En alles ging goed, totdat ik onze tweede auto probeerde te verzekeren. Het hele circus begon weer opnieuw! En het circus kwam volledig tot stilstand, toen ik uiteindelijk werd opgebeld door iemand die zich excuseerde, maar dat ze een fout hadden gemaakt en dat ze ook de eerste auto niet konden verzekeren. Nou zei ik, dat heb ik dus tweemaal zwart of wit, dus hebben jullie een probleem. Dat probleem werd alsnog bij mij neergelegd, want ze zeiden de polis op. Die kon ik zelf gelukkig snel, tegen meerkosten, onderbrengen bij een andere verzekeraar - een tip van mijn baas, die een paar jaar geleden exact hetzelfde probleem had toen hij terug kwam uit de US. Maar het laatste woord met de oorpronkelijke verzekeraar is nog niet gesproken. Ik heb ze aansprakelijk gesteld voor contractbreuk en de extra kosten die ik als gevolg moet maken. Gezien de bevestigingen die ik heb ontvangen staan ze naar mijn mening heel zwak. Ben benieuwd, wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten