Ik had er
al over geschreven; verzekeraars en banken geven wellicht de allergrootste
internationale verhuisfrustraties. http://lagerweijtjeslondon.blogspot.co.uk/2015/07/internationale-verhuisfrustraties.html. Het mooiste voorbeeld was de
autoverzekering, die ik, zoals ik schreef, succesvol oploste. Toch? Of…?
Inderdaad
kreeg ik zowel per mail als per brief dat mijn no-claim bonus uit Canada
volledig geaccepteerd was en daarmee de polis rond was. Ik kreeg ook alle
polispapieren. En alles ging goed, totdat ik onze tweede auto probeerde te
verzekeren. Het hele circus begon weer opnieuw! En het circus kwam volledig tot
stilstand, toen ik uiteindelijk werd opgebeld door iemand die zich excuseerde,
maar dat ze een fout hadden gemaakt en dat ze ook de eerste auto niet konden
verzekeren. Nou zei ik, dat heb ik dus tweemaal zwart of wit, dus hebben jullie
een probleem. Dat probleem werd alsnog bij mij neergelegd, want ze zeiden de
polis op. Die kon ik zelf gelukkig snel, tegen meerkosten, onderbrengen bij een
andere verzekeraar - een tip van mijn baas, die een paar jaar geleden exact
hetzelfde probleem had toen hij terug kwam uit de US. Maar het laatste woord met
de oorpronkelijke verzekeraar is nog niet gesproken. Ik heb ze aansprakelijk
gesteld voor contractbreuk en de extra kosten die ik als gevolg moet maken. Gezien
de bevestigingen die ik heb ontvangen staan ze naar mijn mening heel zwak. Ben
benieuwd, wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten