zaterdag 15 augustus 2015

DMC en cornhole in wijn-country

In mijn nieuwe job heb ik er in Europa vijf bedrijven bij gekregen. In Noord Amerika hield ik er vier, hoewel ik “Europe Express” in Seattle inwisselde voor onze Amerikaanse “DMC” in Santa Rosa. Europe Express is geen avontuurlijk reisbedrijf, dus paste helaas niet in mijn nieuwe groep. De DMC (Destination Management Company) voert alle avontuurlijke reizen voor onze merken in Noord Amerika uit. Dus het is een bedrijf dat heel veel busjes met tenten en andere spullen de weg opstuurt. Dinsdagochtend maakte ik voor het eerst kennis met het DMC team, in het pitoreske plaatsje Santa Rosa.

Santa Rosa ligt ruim een uur ten noorden van San Francisco in het wijngebied Sonoma. Het is een heuvelachtig gebied, waar het ‘s nachts met een zeewind behoorlijk afkoelt en overdag behoorlijk opwarmt. Een prima klimaat voor wijnbouw. Het lijkt op noord-midden Frankrijk en de wijnproducenten hebben zelfs kasteel-achtige landhuizen neergezet om op de “oude wijnwereld” te lijken. Net voordat ik doorvloog naar Seattle bezochten we een wijnlandgoed, Kendall-Jackson, voor een proeverij. Maar daarvoor werd er eerst gewerkt; ik presenteerde aan het hele team, besprak met het management team de plannen voor volgend jaar en had een pizzalunch in het heerlijke zonnetje met wederom het gehele team. Daar leerde ik een lokaal spelletje kennen, cornhole. Daarbij probeer je van redelijke afstand een zakje met maiskorrels door een gat te mikken;  corn (mais) - hole (gat).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten