Onze kinderen
hebben de eerste helft van hun Engelse schooljaar er alweer opzitten, dus het
is weer kerstrapportentijd. En ze hebben het prima gedaan. Kevin blinkt met
name uit in cijfers, terwijl zijn “inzet” gemiddeld is. Aimée heeft het
omgekeerde; voldoende tot ruim voldoende cijfers (heel goed, want ze heeft een
jaar overgeslagen!) en blinkt met name uit met haar inzet en sociale gedrag.
Kevin’s beste
vakken zijn duidelijk de Beta-vakken; wiskunde/rekenen, wetenschap en ICT
(informatica). Hoe voorspelbaar. Met wiskunde/rekenen behaalde hij zelfs de
hoogste testscore van zijn klas. Zijn toneel en sport zijn zijn ‘slechtste’
vakken met voldoendes. Kevin moet zich nog wel wat meer aanpassen; de strengere
Engelse schoolregels zijn soms lastig voor hem. Zelf vindt hij de school erg
leuk, want hij kan maar één verbeterpunt opnoemen; hij zou in de winter graag
in een lange broek naar school gaan. Het schooluniform kent voor de jongere
jongens alleen korte broeken, ook in de winter…
Aimée krijgt zoals
gezegd haar hoogste scores op inzet en gedrag. Daarmee weet onze “polite young lady” (beleefde jonge dame,
zoals haar juf haar beschrijft) blijkbaar het gat van één jaar minder school te
overbruggen, want ze heeft geen lagere cijfers dan voldoendes. Twee van haar
sterkste vakken deelt ze verrassend genoeg met Kevin; wetenschap en ICT. En
daarbij voegt ze kunst aan toe. Haar zwakste punt is Engels, ze heeft een
achterstand in het spellen van woorden, maar die is ze snel aan het inhalen (‘she is making super progress’). Haar juf
schrijft dan ook “keep up the super work
Aimée”!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten